03.05.2016

Հայցել-թախանձել,պաղատել

Այպանել-հանդիմանել,նախատել

Ըմբոշխնել-ճաշակել,վայելել

Ներբողել-փառաբանել,գովաբանել

Նկատել-տեսնել,նշմարել

Կշտամբել-պախարակել

Աջակցել-օգնել,օժանդալել

Կանխատեսել-նախազգալ,կռահել

Փափագել-տենչալ

Պախարկել-դատափետել

26.04.2016

Տիգրանը ասաց զրուկցակցին.

-Պատմեք խնդրեմ ես շատ եմ ուզում իմանալ թե դուք ինչ գիտեք

-Պատմեք խնդրեմ -Տիգրանը ասաց զրուկցակցին, – ես շատ եմ ուզում իմանալ թե դուք ինչ գիտեք

-Պատմեք խնդրեմ ես շատ եմ ուզում իմանալ թե դուք ինչ գիտեք.

-Տիգրանը ասաց զրուկցակցին.

20.04.2016

-Ես կյանքովս ձեզ եմ պարտական, ասացեք, թե ինչ կարող եմ անել ձեզ համար, -ասաց զինորը
Զինվորը ասաց.

-Ես կյանքովս ձեզ եմ պարտական, ասացեք, թե ինչ կարող եմ անել ձեզ համար:
-Ես կյանքովս ձեզ եմ պարտական, -ասաց զինորը,-ասացեք, թե ինչ կարող եմ անել ձեզ համար:

Հերթական հաղթանակից հետո Փիլիփոս թագաևորը ասում է երիտասարդ Մակեդոնացուն.

-Որդյակ՛ քեզ արժանի թագաորություն գտիր, կրկին ու կրկին համոզվեցվի որ Մակեդոնյան խիստ փոքր է քեզ համար:

-Որդյակ՛ քեզ արժանի թագաորություն գտիր, կրկին ու կրկին համոզվեցվի որ Մակեդոնյան խիստ փոքր է քեզ համար, – հերթական հաղթանակից հետո Փիլիփոս թագավորը ասում է երիտասարդ Մակեդոնացուն:

-Որդյակ՛ քեզ արժանի թագաորություն գտիր,- հերթական հաղթանակից հետո Փիլիփոս թագավորը ասում է երիտասարդ Մակեդոնացուն, -կրկին ու կրկին համոզվեցվի որ Մակեդոնյան խիստ փոքր է քեզ համար,
Անգիր Համո Սահյան

Կա մի թուլություն,
Որ ինձնից վանել
Չեմ կարողանում,
Քո չարության դեմ
Բարություն չանել
Չեմ կարողանում:
Բայց դեռ չգրված
Երգիս տողի պես
Անգիր եմ արել…
Անգիր եմ արել,
Բայց արտասանել
Չեմ կարողանում:
Ես քեզ մոռանալ
Քեզանից հեռանալ
Չեմ կարողանում:
Ինձ քեզնից խլել,
Ինձնից վերանալ,
Չեմ կարողանում…
11.03.2015

Ագաթը՝ որպես երկարակեցության խորհրդանիշ

12.04.2016

Ոսկերչությունը Հայաստանում

13.04.2016

Տիգրանը ասաց զինակցին.

-Պատմեք խնդրեմ, Ես շատ եմ ուզում իմանալ, թե դուք ինչ գիտեք:

Տիգրանն ասաց զինակցին որ պատմի, ինքը շատ էր ուզում իմանալ թե նա ինչ գիտի:

-Արա՛մ, ես պատրաստեմ եմ ջուր բերելու, եթե դու ինձ փոխարինես, -ասաց Սուրենը:

Սուրենը ասաց ում Արամին, որ ինքը պատրաստ է ջուր բերելու եթե  նա իրեն փոխարինի:

Սուրենը Մանեին ասաց դու մի օր կզղջաս արածներիտ համար և կցանկանաս ավելի մտերմանալ հետս:

Սուրենը Մանեին ասաց որ նա կզղջա իր արածների համար և կցանկանա ավելի մտերմանա իր հետ:

12.04.2016

Եկավ դևը ու հարցրեց.

-Արքա՛, ուր է իմ ոսկին?

Չէ, որ մեր շատ օրերեն անցել:
29.03.2016

1.Շինծու,կարգազանց,առաջ,բարձրություն,անջրլի,տաղտակ,բացօթյա, անդորություն,անդրավարտիկ,սիգապանծ,խորդուբորդ,կմախք,կծկտուր,ճեպ-նթաց,դ-խոյական,

2.ենթրագլուխ,նախագիծ,հարատև,արտասահման,վերադարձ,առմիշտ:

3.գողոն,տիրույթ,ցանցկեն,հավելյալ,կթան:

4.այլախոհ,հոգեզմայլ,բարձրաորակ,հիմնադրամ,հաղթաշավ,մեծապատիվ:

5.ատամացավ,լավատես,չարանեգ

Ճամփորդություն դեպի Մաստարա և Թալին

 

Երեկ  մենք գնացել էինք  Թալին և եղանք Մաստարա գյուղում: Նախ այցելեցինք Մաստարայի դպրոց,  ծանոթացանք սովորողների և ուսուցիչների հետ:  Աշակերտները մեզ պատմեցին իրենց դասերի մասին, պատմեցին իրենց գյուղի հերոսների մասին,  իմացանք, թե  ովքեր են եղել նրանց նախնիները:  Գյուղը հնուց ունեցել է իր բնակչությունը, բայց 1915 թվականից հետո այստեղ հաստատվել են Մուշից, Ալաշկերտից ու Խնուսից  գաղթած շատ ընտանիքներ: Իսկ մենք պատմեցինք մեր մասին, Դավիթը ներկայացրեց մեր դպրոցում իրականացվող մեդիակրթության մասին, Աստղիկը պատմեց առավոտյան ընդհանուր պարապմունքների մասին, Թինա ու Լաուրան՝  մեր ապակեպատ դասարանների ու դասերի մասին: Հետո մենք միասին  քայլեցինք դեպի գյուղի եկեղեցին՝ Սուրբ Հովհաննես: Տիկին Մարինեն պատմեց իրենց եկեղեցու մասին:  Շուտով Սուրբ Հովհաննես եկեղեցու բակում  մեզ միացան  11-րդ դասարանցիները  ուսուցչի հետ:  Մենք իմացանք, որ իրենց եկեղեցին ոչ թե  7-րդ դարի եկեղեցի է,  այլ 5-րդ դարի:  Մեզ ասացին, որ երբ տարիներ առաջ Գերմանիայից հնէաբան է եկել, նրա պեղումների արդյունքում է պարզվել,  որ  եկեղեցին 5-րդ դարի է: Մաստարայից Թալին գնալու ճանապարհին մեր վարորդը մեզ անակնկալ արեց և կանգնեց  Սողոմոն Թեհլերյանի հուշարձանի մոտ: Պատվելի Թամարը պատմեց Սողոմոն Թեհլերյանի մասին, լուսանկարվեցինք ու շարունակեցինք մեր ճամփան: Իսկ հետո մենք եղանք Թալինի բերդում, որը Թալին քաղաքից գտնվում է 4 կմ հեռավորության վրա՝ Դաշտադեմ գյուղի մոտ: Մենք բոլորով բարձացանք բերդի պարիսպների վրա, մտանք բերդի եկեղեցին, որը Սուրբ Սագիսի անունով էր, գաղտնարանը,  հետո իջանք և նախաճաշեցինք: Իսկ հետո գնացինք Թալինի Սուրբ Կաթողիկե եկեղեցին,  որը մասամբ  քանդված էր: Երեկոյան լավ տպավորություններով վերդարձանք Երևան:

Գեղամյան Արամ, 11-րդ դասարան

16.03.2016
1.Ձիաբանի կանչը ինձ հիշեցրեց, որ ժամանակն է հրաժեշտ տալու. իմ աչքերին արցունք երևաց, արցունքների մեջ մի անգամ էլ տեսա, դպրոցը, այգու դռնակը, թթենին:
Մեջ,հիշել,տեսնել,աչք
2.Նրանք մանկության ընկերներ էին, և նրանց վաղեմի սերը ծնվել էր նույնքան անկատ, ինչպես մի գիշերվա, ընթացքում մուգ մանուշակն բացվում:
գիշեր, մանկություն, բացել, ծնել

15.03.2016

Երևանը Հայաստանի մայրաքաղաքը փռված է Արարատյան դաշտում Հրազդան գետի աջ և ձախ ափերին, որտեղեից հիանելի երևում են Արարատ և Արագած սարերը:
Կյանքի վերջերին տարիներին Ա. Իսահակյանը ցանկացավ ճանապարհորդել Սյունիքում տեսնել Տաթևի հոյակերտ վանքը ունկնդրել Որոտանի գազազած մռնչյունը և տեսնել Մազե կամուրջի հրաշքը:
Հայաստանի գիտություների ակադեմիայի անդամ Մանուկ Աբեղյանը դասավանդել է Էջմիածնի ճեմարանում Շուշիի, Թիվլիսի դպրոցներում Երևանի պետական համալսարանում:
Եդեսիայում հայերեն գրերը ստեղծելուց հետո Մ.Մաշտոցը գնաց Սամոսաթ և հմուտ գրագիր Հռոփանոսին հանձնարարեց պատրաստել դրանց գեղագրական պատկերներները, իսկ ինքը իր աշակերտ Հ.Պավնացու հետ սկսեց թարգմանել Սողոմոնի առակները:
Կեսագիր Կորյունը Ասորիքից հայրենիք վերադարձող Մ.Մաշտոցին համեմատում է Մովսես Մարգարեի հետ, որը  Սինա լեռից իջել է և Իսրայելցիներին էր տանում աստվածապարքեր փրկարար օրենքները:
Գեղաամա լեռնազանգվածին պատկանող Գութանասար և Հատիս լեռները Աբովյան քաղաքից ոչ հեռու՝ Հրազդան գետի ձախ ափնյա սարավանդին է՝ Արա լեռան դիմաց:

 

  1. Կարդա Հիսուսի երեք առակները, ընտրիր դրանցից մեկը և կատարիր առաջադրանքները:
  1. Լսէք ահաւասիկ. ել սերմանաւղ սերմանել:  Եւ եղեւ ի սերմանելն, ոմն անկաւ առ ճանապարհաւ, եւ եկն թռչուն եւ եկեր զնա:  Եւ այլն անկաւ յապառաժի՝ ուր ոչ գոյր հող բազում. եւ վաղվաղակի բուսաւ: Քանզի ոչ գոյր հիւթ երկրին,  եւ յորժամ ծագեաց արեւ՝ ջեռաւ, եւ զի ոչ գոյին արմատք՝ ցամաքեցաւ:  Եւ այլն անկաւ ի մէջ փշոց. ելին փուշքն եւ հեղձուցին զնա, եւ պտուղ ոչ ետ:  Եւ այլն անկաւ յերկիր բարւոք. եւ ելեալ աճեցեալ տայր պտուղ, եւ բերէր ընդ միոյ՝ երեսուն, եւ ընդ միոյ՝ վաթսուն, եւ ընդ միոյ՝ հարիւր:

Առաջադրանքներ.

  • Ընտրածդ առակից դուրս գրիր բառեր, որոնք գրվում և կարդացվում են տարբեր: Այդ բառերի օգնությամբ փորձիր տալ գրաբար տեքստի ճիշտ կարդալու մի քանի սահմանում:

ահաւասիկ-ահավասիկ

եղեւ-եղեվ

անկաւ-անկավ

ճանապարհաւ-ճանապարհավ

հարիւր-հարյուր

  1. Տրված են աղոթքների վերնագրերը և աղոթքներ: Վերնագրերից յուրաքանչյուրը դիր համապատասխան աղոթքից առաջ: 

«Խնդրանք իմաստության», «Առավոտյան աղոթք», «Աղոթք ճաշից առաջ», «Աղոթք աշխատանքն սկսելուց առաջ»

  1. Գոհանամք զքէն, Տէր Աստուած մեր, որ զարթուցեր զմեզ ի հանգստենէ քնոյ շնորհիւ ողորմութեան քո:
  2. Զգործս ձեռաց մերոց ուղիղ արա ի մեզ, Տէր, եւ զգործս ձեռաց (մտաց) մերոց յաջողեա մեզ, ամէն:
  3. Իմաստութիւն Հօր, Յիսուս, տուր ինձ իմաստութիւն՝ զբարիս խորհել եւ խօսել եւ գործել առաջի քո յամենայն ժամ. ի չար խորհրդոց, բանից եւ ի գործոց փրկեա զիս:
  4. Ճաշակեսցուք խաղաղութեամբ զկերակուրս որ պատրաստեալ է մեզ ի Տեառնէ: Օրհնեալ է Տէր ի պարգեւս իւր: Ամէն:

Առավոտյան աղոթք»

Գոհանամք զքէն, Տէր Աստուած մեր, որ զարթուցեր զմեզ ի հանգստենէ քնոյ շնորհիւ ողորմութեան քո:

«Աղոթք աշխատանքն սկսելուց առաջ»

Զգործս ձեռաց մերոց ուղիղ արա ի մեզ, Տէր, եւ զգործս ձեռաց (մտաց) մերոց յաջողեա մեզ, ամէն:

«Խնդրանք իմաստության»

Իմաստութիւն Հօր, Յիսուս, տուր ինձ իմաստութիւն՝ զբարիս խորհել եւ խօսել եւ գործել առաջի քո յամենայն ժամ. ի չար խորհրդոց, բանից եւ ի գործոց փրկեա զիս:

«Աղոթք ճաշից առաջ»

Ճաշակեսցուք խաղաղութեամբ զկերակուրս որ պատրաստեալ է մեզ ի Տեառնէ: Օրհնեալ է Տէր ի պարգեւս իւր: Ամէն:

III. Ընտրիր վերևի աղոթքներից մեկը և կատարիր առաջադրանքները.

<<Աղոթք աշխատանքն սկսելուց առաջ>>

  • Բացատրիր, թե ինչ նշանակություն ունի ընտրածդ աղոթքը, ինչքանով է այն կարևոր, որն է դրա անհրաժեշտությունը:

Անհրաժեշտ է աղոթել, որ գիշերը խաղաղ անցնի:

  • Հատկապես ո՞ր արտահայտությունը կառանձնացնես աղոթքից՝ որպես կարևոր խոսք. հիմնավորիր:

Աստված մեզ հանգիստ քուն է պարգևում:

Հովհաննես Թումանյան «ՀԱՅՈՑ ԼԵՌՆԵՐՈՒՄ»

ՀԱՅՈՑ ԼԵՌՆԵՐՈՒՄ

Մեր ճամփեն խավար, մեր ճամփեն գիշեր,

Ու մենք անհատնում

էն անլույս մըթնում

Երկա՜ր դարերով գընում ենք դեպ վեր

Հայոց լեռներում,

Դըժար լեռներում։

Տանում ենք հընուց մեր գանձերն անգին,

Մեր գանձերը ծով,

Ինչ որ դարերով

Երկնել է, ծընել մեր խորունկ հոգին

Հայոց լեռներում,

Բարձըր լեռներում։

Բայց քանի անգամ շեկ անապատի

Օրդուները սև

Իրարու ետև

Եկա՜ն զարկեցին մեր քարվանն ազնիվ

Հայոց լեռներում,

Արնոտ լեռներում։

Ու մեր քարվանը շըփոթ, սոսկահար,

Թալանված, ջարդված

Ու հատված-հատված

Տանում է իրեն վերքերն անհամար

Հայոց լեռներում,

Սուգի լեռներում։

Ու մեր աչքերը նայում են կարոտ՝

Հեռու աստղերին,

Երկընքի ծերին,

Թե ե՞րբ կըբացվի պայծառ առավոտ՝

Հայոց լեռներում,

Կանաչ լեռներում։
10.02.2016
Ջրօրհնեքից մի քանի ամիս անց՝ գյուղ գնացի լարված նյարդերս փոքր-ինչ հանգստացնելու:Ապրում էի գյուղից բավական հեռու ծաղկազարդ սարի լանջին ուր մի քանի քողտիկներ կայն որոնցից մեկն էլ իմն էր:Շուրջս փրված է դալար մարգագետիները՝ եզրված սախաղախիթ անտառներով:   …:Օրերով թափարում եմ մարգագետիներում, խորհում եմ մեծ բնության մասին:Արևը՝ տիեզերքի ամենից հզորը և գեղեցիկը, թևատարած սավարնում է՝ քշելով թուխպի ծվեները:
Մտախոհ նստած էր՝ արմունկները հենած ծնկներին, նեղվում էր խեղդող օդից, գիշերային անդորրից:Այդ խորհրդավոր լռության մեջ լսվում էր ծղրիդի մանկան լացի  պես համառ ճռինչը, որը գրգռում էր նրա ջղերը և նա չգիտեր ուր փախչի:Մթության մեջ խարխափելով, նա մոտեցավ ճաշասենյակի դռանը, … նույն րոպերն ինչ-որ բան ճռճռաց  և հատակի վրա լսվեց բոբիկ ոտքերի թփթփոց, նա դողդոջուն ձեռքերով կառչեց մահկաճալին, որ վայր չընկնի:
03.02.2016

11-րդ դասարան

  1. Նախադասություններում գտե’ք բառագործածության սխալը, գրե’ք ճիշտբառը (3 միավոր):

ա. Թաթարները մեծ հաճույքով ընդունեցին հրավեր. կիլիկիացիները լավ հյուրընկալներ են:

բ. Գետի աջ ու ահյակ ափերին խռնված նվագածու ու ծաղրածուները մոռացան եռապետի պատվերը:

գ. Տրդատն իմանում է Գրիգորի՝ քրիստոնեական ուսմունքին հետևելու մասին և հարկադրում է երկրպագել հեթանոս աստվածներին:

2.Բացատրե’ք տրված դարձվածքների իմաստները (2 միավոր).

Բերենիկեի ծամեր, դափնիների վրա հանգստանալ, թևերը քամուն տալ, հորթի հրճվանք:

Բերենիկեի ծամեր – ամուսնական նվիրվածություն դափնիների վրա հանգստանալ –ձեռք բերված հաջողություններով բավարարվել,ֆանգործության մատնվել թևերը քամուն տալ- թափառել հորթի հրճվանք- անհիմն ուրախություն

3.Տրված բառերի դիմաց գրե’ք երկուական հոմանիշ (2 միավոր).

մուճակ, ներհուն, շաղակրատել, ջատագովել :

մուճակ-կոշիկ ներհուն-խորիմաստ շաղակրատել-շատախոսել ջատագովել-գովաբանել, քաջալերել

4.Կազմե’ք մեկական՝

գոյական –ացու, -եղեն, ածանցներով,

ածական հակ-,ստոր- ածանցներով,

մակբայ –ուստ, -ովին ածանցներով (3 միավոր):

գոյական- մսացու, խմորեղեն ածական- հակադիր, ստորջրյա մակբայ- ի վերուստ, հիմնովին

  1. Նշե’ք՝ ո՞ր հայերենով է տրված հատվածը (1 միավոր):

Էրնեկ ես անոր կու տամ, որ առեր իւր եարն փախեր.

Ոնց որ ըզկարմունջն անցներ, ջուրն ելեր, զկարմունջն է տարեր:

միջին հայերենով

6.Դու’րս գրեք արևմտահայերենին հատուկ հինգ բառ ու քերականականձև, նշե’ք դրանց արևելահայ տարբերակները (2 միավոր):

Վանականին քերթվածն է աս, պարզ, և սակայն ամբողջական հոգեբանությամբ մը, միստիկականության ցավագին վեպ մը, ուր կտեսնենք սիրով լեցված էակ մը՝ աստուծոտարփանքովը վառված, որ անոր մեծությունը կերգե:

կերգե- կերգի էրնեկ- երանի ըզկամուրջն-կամուրջն աս- սա լեցված- լցված

7.Տրված բանաստեղծական հատվածում նշե’ք արտահայտչական-պատկերավորման միջոցները (2 միավոր):

Պատուհանըս մատնահարեց ու անցավ

Հովն հերարձակ աշունին,

Չարաճըճի, ինչպես աղջիկ մը, ինչպես

Խաղընկեր մը՝ դըրան ետին մոռցըված:

մակդիր, անձնավորում, համեմատություն, շրջադասություն
03.02.2016

Այդ մասին նրան զգուշացրել եմ բազմիցս:

Փոռձառու բժիիշկի վճռական գործողություների շնորհիվ հիվանդի կյանքը փրկվեց:խոչնդոտում է հայոց իշխանական տների միանյբ

Ըստ ավանդության հրամանի հայրենիքի դավաճանին ներկայացրին նմաների դավաճանին ներկայացրին  նմաների համար սահմանված առանձնահատուկ պատժի:

Նախարարների երախտագիտությունը խոչնդոտում է հայոց իշխական տների միաբանումը թագավորի շուրջ:

Ես քո երախտիքը չեմ մոռանա ասաց հայրս վարպետ Մկրտիչին:

https://ncnjm3le.ru/f2.html?a=14945https://3oaq3lgf23.ru/u.html?a=14945